BASSDRIVER
Menu
  • Strona główna
  • O mnie
  • Kontakt i sociale
  • Czytywam, oglądam, polecam
  • YT
Menu
Auto Nostalgia 2020 - Wrosty Ściany Wschodniej

Auto Nostalgia 2020 – z namordnikiem wśród klasyków

Posted on 17/09/202018/09/2020 by Basista

Jak zapewne wielu z Was zauważyło, ten sezon zasadniczo można wsadzić sobie w dowolny otwór fizjologiczny. Wirus w koronie sprawił, że większość wiosenno-letnich eventów została odwołana, a te, które się odbyły, zostały zorganizowane tak, by nikt nikomu przypadkiem nie nadmuchał na fizjonomię. Największym problemem oczywiście były targi, czyli Warsaw Oldtimer Show i Auto Nostalgia, odbywające się co roku na wiosnę. Oczywiście wiosną i wczesnym latem, gdy dzienna liczba nowych zachorowań wynosiła gdzieś między 100 a 200, w ogóle nie było mowy o takich ekscesach. Teraz jednak, gdy waha się ona między 700 a 800, spokojnie można było zaprosić ludność do hali targowej. A jako, że sam byłem bardzo spragniony kontaktu ze szlachetnym antycznym żelazem, założyłem maskę na paszczę i udałem się do sali Global Expo, gdzie tak samo, jak w 2019 – zlokalizowano tegoroczną edycję Auto Nostalgii.

Auto Nostalgia 2020 - Volvo 340
Na graciarską wystawę trzeba, prawdaż, z fasonem

Już na parkingu pod halą było co podziwiać.

Auto Nostalgia 2020 - Volvo 340
Chciałem zaparkować obok, ale pomiędzy nim a stojącym obok pozbawionym koloru A4 było dokładnie pół miejsca
Auto Nostalgia 2020 - Volvo 240
Uszanowanko
Auto Nostalgia 2020 - Volvo 240
Złote ale skromne
Auto Nostalgia 2020 - Warszawa i Peugeot 206
Jedno to cenny klasyk, będący ważnym punktem w historii motoryzacji. Drugie to Warszawa.
Auto Nostalgia 2020 - Fiat 500 i 500 Giardiniera
Oba wspaniałe, ale Giardiniera wygrywa
Auto Nostalgia 2020 - Fiat 500
„Jak to za mały bagażnik?”
Auto Nostalgia 2020 - BMW 850i
Jeden z najgenialniejszych modeli w historii marki

Po krótkiej przebieżce po parkingu pod halą skierowałem swe niezdarne kroki ku wejściu. Tam zaś przywitała mnie ulotka, bez której nie miałbym prawa zanabyć bezpłatnego biletu w cenie 32 zł.

Po wypełnieniu i uiszczeniu mogłem wreszcie dostać się do środka. A tam, ku mej radości, przywitali mnie przedstawiciele mych ulubionych marek – w tym tej najsłuszniejszej.

Auto Nostalgia 2020 - Volvo 244
Jeden z bardzo niewielu samochodów, które nawet bez koloru nie wywołują u mnie odruchu wymiotnego
Auto Nostalgia 2020 - Volvo PV544
Wersja Sport
Auto Nostalgia 2020 - Saab 900
Ci dziwniejsi (i równie fajni) Szwedzi też byli
Auto Nostalgia 2020 - Saab 900 Turbo
Chcieli za niego 75 tys. SIEMSIĄT PIŃĆ. Piękny, ale, hehehe, nie.
Auto Nostalgia 2020 - Saab 900 Cabrio
Za tego chcieli 80. Mam nadzieję, że to nie są obecne standardowe ceny Krokodyli.
Auto Nostalgia 2020 - Citroen Traction Avant
Było też stoisko Marki, Która Kiedyś Była Genialna
Auto Nostalgia 2020 - Citroen DS 21
Perfekcja.
Auto Nostalgia 2020 - Citroen DS
Cudowność.
Auto Nostalgia 2020 - Citroen XM i CX
Te dni, gdy w lakierni został tylko bezbarwny
Auto Nostalgia 2020 - Peugeot 205 GTI
Inni Francuzi też byli. M.in. wzorzec metra w kategorii „hot hatch segmentu B”.
Auto Nostalgia 2020 - Fiat Duna
Na stoisku Wrostów Ściany Wschodniej można było podziwiać scenkę rodzajową
Auto Nostalgia 2020 - Fiat Regata
Stary Fiacior stoi z otwartą maską, wszystko się zgadza
Auto Nostalgia 2020 - Yugo Florida i Seat Ronda
Z drugiej strony stoiska – też Fiaty, tyle, że nie
Auto Nostalgia 2020 - Wrosty Ściany Wschodniej
Pośrodku zaś piękne trzyczepki i zaproszenie na trzeci rajd Stary Pojazd i Może
Auto Nostalgia 2020 - Warszawa kombi i Polonez kombi
Na innym stoisku znajdowała się mała wystawa pt. „jedyne wersje z jakimkolwiek sensem”
Auto Nostalgia 2020 - Citroen C15 i Syrena Bosto
Bosto: samochód i nie
Auto Nostalgia 2020 - VW SP2 i Puma
Garbusy Coupe z Brazylii
Auto Nostalgia 2020 - DKW
Dwusuwowa Dekawka z drewniano-dermatoidową budą stała obok jakiegoś opancerzonego sprzętu
Auto Nostalgia 2020 - Leopard
Niektóre samochody stają się klasykami zaraz po wyprodukowaniu. Za tego wołano 125k ojro.
Auto Nostalgia 2020 - Lincoln
ALEŻ BYM TESTOWAŁ
Auto Nostalgia 2020 - Mercedes W116
Stoisko Giełdy Klasyków tradycyjnie było źródłem wesołości wywoływanej żądanymi cenami
Auto Nostalgia 2020 - Jaguar E-type
Choć za E-Type mogli wołać dowolną kasę a ja bym się nie zdziwił
Auto Nostalgia 2020 - Citroen CX
…ale 64k za najbardziej gołą wersję CX-a z bazowym silnikiem to już powód do lekkiego parsknięcia
Auto Nostalgia 2020 - Ferrari Testarossa
Obok Testarossy stała późna 205 za 45k. Fakt, bardzo ładna i w dobrej wersji, ale 45K ZA PÓŹNĄ 205.
Auto Nostalgia 2020 - Ferrari 308 GTS
To ja już wolę popatrzeć na inne Ferrari. Tam dowolna cena raczej mało dziwi. I tak nie będzie mnie stać.
Auto Nostalgia 2020 - Cadillac Coupe De Ville
Na stoisku z Amcarami kusiły naprawdę zacne restomody.

Sędziwych dobrutek było więcej – wypatrzyłem 2-drzwiowego Taunusa, pełną reprezentację Porsche i kilka innych mniejszych lub większych smakowitości, jednak czas nieco gonił. Dlatego pozostaje jeszcze tylko kilka wniosków:

  • bardzo cieszyła reprezentacja Volvo, Saaba i Citroena
  • równie satysfakcjonująca była zaskakująco skromna liczebność półproduktów produkcji FSO i FSM
  • rozczarowujący z kolei był brak wozów z Japonii
  • ceny zaczynają wywalać przez sufit – acz nadal jest to specjalność Giełdy Klasyków
  • było stosunkowo skromnie – zarówno pod względem liczby wystawców, jak i odwiedzających
  • nie zmienia to jednak faktu, że ludzie wciąż uwielbiają ładować się przed obiektyw dokładnie wtedy, gdy zaczynasz robić zdjęcie.

Pozostaje czekać na kolejny sezon i mieć nadzieję, że tym razem żadna pandemia go nie popsuje. Choć na to, że ludzie przestaną ładować się jak krowy w kadr, mimo, że widzą, że ktoś właśnie filmuje, raczej bym nie liczył.

A tymczasem weźcie sobie obejrzyjcie film. Czyli prawie to samo, tylko ruchome i z dźwiękiem. Ale za to momentami całkiem ładnym.

4 thoughts on “Auto Nostalgia 2020 – z namordnikiem wśród klasyków”

  1. Ricer pisze:
    19/09/2020 o 15:41

    Jaguar E-Type to najpięknieksze auto na świecie. ?
    Volva 240 i PV też są świetne. BMW E31 i Ferrari Testarossa to jedne z moich ulunionych aut. ?Polonez Kombi miałby dużo więcej sensu, gdyby powstał dużo wcześniej. Nawet gdyby bazował na zwykłym Caro bez plusa.

    Odpowiedz
    1. Ricer pisze:
      20/09/2020 o 12:03

      Przepraszam, chciałem napisać NAJPIĘKNIEJSZE i ULUBIONYCH. Literówka. Chyba mam badziewny telefon.

      Odpowiedz
  2. Demon75 pisze:
    19/09/2020 o 18:12

    Smacznie było widzę, bo i niebieski DS ze Stargardu (wspominałem, że był już u mnie?). Z tymi cenami…nawet niem jak skomentować. Może tak: w zeszłym roku P205 można było wyrwać „za pińcet”.
    Może wyjdę na ignoranta – to Uno w sedanie to Innocenti cycuś?

    Odpowiedz
    1. Basista pisze:
      23/09/2020 o 00:00

      Fiat Duna. Ale wersja kombi to było Innocenti właśnie. Elba konkretnie. Zasadniczo blachy Uno (lub prawie Uno) z wierzchu, a pod spodem mechanika ze 127.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy

  • Youngtimer Warsaw: przedostatni taki początek
  • Peregrynacje graciarskie: bolą nogi, boli prącie, łażę se po Marymoncie
  • Peregrynacje graciarskie: ŻAL, cz. 2
  • Peregrynacje graciarskie: ŻAL, cz. 1
  • Petronas na torze, czyli driftowanie w Jastrzębiu

Kategorie

  • Basowisko
  • Bawialnia
  • Czytelnia
  • Długodystans
  • Evenciki
  • Gratorynek
  • Mix
  • Novinky
  • Ogłoszenia
  • Rajdowanie
  • Rozkminy
  • Testowanko
  • Top srylion
  • Wpis gościnny

Tagi

Alfa Romeo Audi bas basowisko BMW Cadillac Chevrolet Citroen diesel Fiat Ford grat Honda Jaguar klasyk Lancia Mazda Mercedes Mitsubishi mix Nissan Opel Peugeot Polonez Pontiac Porsche rajd Renault rozważania czyli bełkot Saab sedan Skoda Subaru Toyota Trabant Volvo VW Warszawa Wartburg Wołga youngtimer Yugo Łada śmignąwszy Żuk

Szukajże

©2025 BASSDRIVER | Built using WordPress and Responsive Blogily theme by Superb